PAP


Om mijn verbeter punten te kunnen volbrengen wil ik dat graag aan de hand van een paar stappen doen die ik in de 3 schema’s hieronder heb weergegeven.


Verbeterpunt 1: Ik wil me zelf verbeteren in solidworks werk.

Welke activiteit
Vaardigheid in solidworks verbeteren.
Op welke momenten
In mijn eigen tijd. Gezien de lessen hier minder opgericht zijn en het toch echt ervaring is. Die je zelf op moet doen. 
Data
Het gehele blok 5 lang. Maar vooral de nadruk op de laatste fase. Gezien hier echt het belang van soldiworks is. Zo moet er een 2D documentatie pakket worden opgeleverd.  

Hoelang
Het gehele blok 5
Controle
Andere groepen moeten ook 2D documentatie pakketen opleveren. Door mijn werk naast dat van mijn mede studenten te leggen. Kan ik kijken of ik op het zelfde niveau zit. En zo ook feedback kunnen krijgen over mijn werk. 


Verbeterpunt 2: Ik wil mijn kennis in de het mandarijns verbeteren voor mijn VCC

Welke activiteit
Het leren van mandarijns. Doormiddel van yoyochinese.com en leer boeken.
Op welke momenten
Op alle werkdagen een uurtje leren.  
Data
De curcus op yoyochinese heeft een duur van 6 maanden. Echter moet er ook veel herhaald worden daarna. En ook de HSK boeken moeten worden bestudeert. Die sluiten meer aan op de toets stof. Waar het in totaal een leer proces is van een jaar. 
Hoelang
1 Jaar lang leren tot examen. En daarna nog verder door tot een hoger niveau.
Controle
Het examen zal laten blijken of ik deze vaardigheid goed onder de knie heb of niet. 


Verbeterpunt 3: Ik wil mij zelf verbeteren in mijn tijdmanagement.

Welke activiteit
Het nastreven van de tijdsplanning. Met daarbij het invullen van de tijd die daarwerkelijk gedaan is over de opdrachten.  
Op welke momenten
Na elke opdracht in de tijdsplanning de gebruikte tijd invullen.
Data
Het gehele jaar bij elke opdracht en subopdracht. 
Hoe lang
Het hele jaar door. Want het is een langzaam leerproces. Waar het na een lange tijd een gewoonte moet worden. En er beter is in te schatten hoelang een onderdeel duurt.
Controle
Door van verschillende blokken de tijden van de zelfde opdrachten naast elkaar te leggen. En zo de resultaten te vergelijken. Overlappen ze goed dan is het tempo waarmee een opdracht gemaakt wordt goed. Mocht dit niet het geval zijn. Dan moet er naar de opdrachten gekeken worden waarom de een sneller uitviel dan de ander. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten